Zimowisko 2018

Dzień 1 – 29.01.2018

Pierwszy dzień ferii za nami. Dla uczestników pierwszego (od wielu lat) zimowiska dzień był pełen wrażeń. Po pysznym śniadaniu i chwili przy grach planszowych wszystkie trzy grupy, wraz z opiekunami przemaszerowały do telewizji SferaTV, gdzie po krótkiej części teoretycznej i oprowadzeniu po całej telewizji odbyły się zajęcia praktyczne. Uczestnicy zimowiska wcielili się w role prezenterów, „pogodynki”, dziennikarzy przeprowadzających wywiady, sondy uliczne i sami byli „zwykłymi ludźmi” z którymi nasi dziennikarze przeprowadzali rozmowy. Po wyjściu ze studia, w szkole czekał już na nas pan policjant, który przypomniał o podstawowych zasadach bezpiecznych ferii. Na koniec dnia odbyła się dyskoteka z balonami i konkursami, tj. taniec w parach na gazecie i taniec w parach z balonem. Ogłoszenie wyników konkursów… wkrótce.

Dzień 2 – 29.01.2018

Dzień drugi zgodnie z planem większość czasu spędziliśmy na świeżym powietrzu. Po zbiórce i śniadaniu uczestnicy zimowiska wzięli udział w konkursie plastycznym „Bezpieczne zabawy na śniegu i lodzie”. Następnie pomaszerowaliśmy na przystanek tramwajowy Nowy Bytom – Centrum, gdzie czekał na nas specjalnie podstawiony tramwaj, który zawiózł nas do Chorzowa na przystanek koło AKSu. Ci, którzy jeżdżą tramwajami wiedzą, że żaden tramwaj na Śląsku nie kursuje na tej trasie. Następnie weszliśmy do Muzeum Górnośląskiego Parku Etnograficznego. Tu zwiedziliśmy „kilka” chatek, szkołę, a następnie udaliśmy się do miejsca gdzie zjedliśmy obiad. Na samym końcu trasy zwiedzania skansenu są dwa paleniska gdzie mogliśmy usmażyć kiełbaski, a tuż obok znajduje się karczma gdzie wypiliśmy po kubku gorącej herbaty. Zwiedzanie skansenu zakończyliśmy zakupami w sklepie z pamiątkami a następnie wróciliśmy na Nowy Bytom „prywatnym” tramwajem. UWAGA❕ W CZASIE ZWIEDZANIA SKANSENU ZNALEŹLIŚMY WIOSNĘ🌷🌷, DOWODY W MATERIAŁACH ZDJĘCIOWYCH.

Dzień 3 – 30.01.2018

Kolejny intensywny dzień za nami. Dzisiaj było trochę artystycznie, ale głównie fit 😉 Po pysznym śniadanku podzieliliśmy się na dwie grupy. Grupa pierwsza pomaszerowała z panią Anią do URWISA. Grupa druga z panią Danką i Alicją poszły na nasz nowobytomski basen. Obie grupy spędziły bardzo intensywne półtorej godziny. Gdy wróciliśmy do szkoły, okazało się, że wszyscy są już strasznie głodni, a do obiadu zostało prawie półtorej godziny. Na cale szczęście panie kucharki uratowały nas kanapkami z kiełbasą. Smakowały jak nigdy:). Po drugim śniadaniu;) była przerwa na gry i zabawy stolikowe, a chętni zobaczyli Hotel Transylwanię. Po obiedzie znowu podzieliliśmy się na dwie grupy. Osoby, które wcześniej pluskały się na basenie, udały się do URWISA, a ci, którzy już tam byli, robili rybki i inne potworki z dmuchanych rękawiczek i witraże walentynkowe. Gdy wszyscy uczestnicy zimowiska byli znowu w szkole, rozegraliśmy zawody – sztafetę na naszej sali gimnastycznej i nawet nie wiadomo, kiedy wybiła szesnasta.

Dzień 4 – 01.02.2018r.

Przedostatni dzień zimowiska za nami. Po śniadaniu nadrobiliśmy wczorajsze zaległości, a mianowicie konkurs piosenki (ogłoszenie wyników wszystkich konkursów jutro). Dla rozgrzewki, na początku wszyscy śpiewaliśmy karaoke, a potem 🎤 mikrofon przejęły solistki i duety. O godzinie 10.00 rozpoczął się seans filmowy „Gnomy rozrabiają” w kinie Patria. A po obiedzie pojechaliśmy na łyżwy na Burloch. Część grupy świetnie śmigała na łyżwach ⛸ od samego początku, a część stawiała swoje pierwsze kroki. Obiektywnym okiem patrząc, dzieci są bardzo uzdolnione sportowo, co zresztą widać na zdjęciach. Jutro po śniadaniu wyjazd całodniowy do kopalni Guido w Zabrzu.

Dzień 5 – 02.02.2018r.

Ostatni dzień Zimowiska za nami. Było znowu intensywnie. Po śniadaniu i krótkiej przerwie na trawienie 😉, wsiedliśmy do autokaru, który zawiózł nas do Zabrza pod samą kopalnię ⚒ Guido. Tam podzieliliśmy się na trzy grupy i zjechaliśmy szolą w dół na 320m. Tam maszerujac przez kilkadziesiąt minut poznaliśmy „Bery i bojki na grubie”. Po długim spacerze odwiedziliśmy kopalniany pub gdzie zjedliśmy „małe conieco” i napiliśmy się cieplej herbaty. Następnie wróciliśmy na powierzchnię. Po powrocie do szkoły uczestnicy zimowiska otrzymali dyplomy za konkursy, które odbyły się w tym tygodniu oraz małe pamiątki.