Interblok

ROK SZKOLNY 2014/2015
Klasa 1b na zajęciach z fizyki wyznaczała prędkość marszu i biegu w ruchu jednostajnie prostoliniowym.

   

 


ROK SZKOLNY 2015/2016
We wrześniu 2015r. uczniowie klasy 2b podczas zajęć z INTERBLOKU wykonywali doświadczenia chemiczne polegające na identyfikowaniu kwasów i zasad. Posługiwali się wskaźnikami : papierkiem uniwersalnym, oranżem metylowym, fenoloftaleiną . Wykorzystali również domowy wskaźnik przygotowany samodzielnie: wywar z czerwonej kapusty.
W październiku dziewczynki i chłopcy z klasy 2b podczas zajęć z fizyki wyznaczali siłę wypadkową
i równoważącą. Badali siłę tarcia w zależności od wielkości klocka, ciężaru i powierzchni. Doświadczalnie przedstawiali zasady dynamiki Newtona.

 

Uczniowie na lekcji poznali zasadę działania dźwigni dwustronnej, następnie sami musieli zaplanować i wykonać doświadczenie „Wyznaczanie masy ciała za pomocą dźwigni dwustronnej”. Czynności wykonywali kilkakrotnie , zgodnie z opisem podanym w podręczniku, w grupach trójosobowych. Budowali zestaw doświadczalny, wykonywali pomiar, opracowali wyniki, który podali z niepewnością pomiarową. Na następnych zajęciach uczniowie przedstawili zasadę działania maszyn prostych, które sami sobie wybrali. Termin wykonania 3 tygodnie. Uczniowie mogli przedstawić projekt samodzielnie lub
w zespole . Mieli za zadanie wyjaśnić działanie, podać zastosowanie w życiu codziennym i zademonstrować działanie wybranej maszyny. Mogli również przedstawić ciekawostki związane z odkryciem, czy wykorzystaniem danej maszyny.

 

Podczas zajęć z interbloku KLASA 1B, otrzymywała różne rodzaje roztworów: nasycony, nienasycony, koloid, zawiesinę i roztwór właściwy. Uczniowie doskonalili czynności odmierzania objętości wody, odważania masy substancji, mieszania i podgrzewania. Zajęcia były dla uczniów ciekawe, inspirujące i dobrze się przy tym bawili.

Podczas zajęć z interbloku klasa1bbadała ruch jednostajny prostoliniowy. Uczniowie na podwórku mierzyli czas zmierzonej drogi podczas marszu i drogi. Następnie w klasie obliczali prędkość ruchu jednostajnego. Na podstawie danych sporządzali wykres zależności prędkości od czasu. Myślę, że świetnie się przy tym bawili.