Klasy czwarte odkrywają Gliwice jedno z najstarszych miast na Górnym Śląsku.

Naszą wycieczkę zaczęliśmy na Rynku. Pogoda dopisała, więc mogliśmy podziwiać piękne kamienice i fontannę Neptuna. Potem udaliśmy się na spacer i szukaliśmy pozostałości po murach miejskich. Odwiedziliśmy najstarszy kościół miasta pw. Wszystkich Świętych, gdzie zachwycaliśmy się pięknym barokowym ołtarzem. Zwiedziliśmy Zamek Piastowski. Tam IV a i część IVc spotkała się z Silezaurem – dinozaurem, który w czasie warsztatów wprowadził nas w pradzieje naszych ziem. Klasa IV b z częścią IV c brała udział w warsztatach w Oddziale Odlewnictwa Artystycznego Gliwickiego Muzeum Uczestnicy z pomocą silikonowych form, wykorzystując szybkoschnący gips, wykonali repliki eksponatów znajdujących się na wystawie.
Dalszą wędrówkę odbyliśmy śladami żeliwnych lwów, odlewanych w Gliwicach i dotarliśmy do Palmiarni Gliwickiej. Tam przenieśliśmy się w tropiki, na pustynię, w morskie i rzeczne głębiny. Zobaczyliśmy też olbrzymie paprocie, które rosły kiedyś na Śląsku. Wrażeń było mnóstwo i trzeba się było posilić w restauracji McDonald’s, żeby zregenerować siły 😉